گالوانیزه گرم به روش اتوماتیک

بر اساس استاندارد آمریکایی A123، برای لوله  با ضخامت 2 و 5 / 2 میلیمتر ، ضخامت لایه گالوانیزه، به طور متوسط 45 میکرون است. با ضخامت پوشش یکنواخت 40 تا 50 میکرون با سطح صاف و کنترل شده توسط هوای فشرده و بخار  می باشد

مزیت پوشاندن سطح آهن (فولاد) با روی (گالوانیزه کردن) نسبت به پوشش های دیگر مثل رنگ در این است که در صورت آسیب دیدن جزیی پوشش ،توسعه زنگ زدگی و خوردگی در آن نقطه نخواهیم داشت در حالیکه در رنگ زدن که فقط به منظور قطع تماس آهن با هوا است به سرعت از نقطه آسیب دیده زنگ زدگی توسعه می یابد .

فواید گالوانیزه گرم

هزینه پایین : گالوانیزاسیون در مقایسه با سایر روشهای پوشش دهی بسیار ارزان میباشد. در حال حاضر گالوانیزاسیون به روش گرم تعداد قطعات بیشتر را با صرفه هزینه و نیروی انسانی کمتر را پوشش میدهد. تا به حال به این فکر کرده اید که چرا از پوشش های نیکلی یا برنزی و یا برنجی برای مخافظت از فولاد استفاده نمیکنند؟ زیرا هنگامی که قطعه در معرض خوردگی قرار بگیرد ، خود فولاد آسیب میبیند اما پوشش سالم باقی میماند اما در روش گالوانیزاسیون گرم روی ، فلز روی خود را فدا میکند که این بدان معنا است که خوردگی تنها در منطقه آسیب دیده به چشم میخورد و برای جلوگیری از گسترش آن تنها نقطه آسیب دیده را ترمیم میکنند.

  1. پوشش تشکیل شده دارای عمر طولانیست.
  2. برای قطعات به شکلهای گوناگون ، پوشش یکنواخت ایجاد خواهد نمود.

هنگام حمل و نقل ، مقاومت بالایی در برابر آسیب دیدگی دارد وبه خاطر خاصیت کاتودی اش ، خراشیدگی ها و زنگ زدگی ها ی جزیی را جبران و از فولاد محافظت میکند

 در روش گرم جهت روی اندود کردن  قطعه فلزی را در حوضچه روی مذاب وارد می کنند . با توجه به درگیری بهتر فلز روی با آهن و ضخامت بیشتر پوشش میتوان گفت که روش گالوانیزه گرم به گالوانیزه سرد ، دوام بیشتری دارد .

بنا به روشهایی که در گالوانیزه گرم کردن استفاده می گردد ضخامت ها و کیفیت های گوناگونی را مشاهده خواهیم کرد . در صورت اجرای  عدم چربی گیری و اسید شویی قبل از فرو بردن قطعه در مواد مذاب ممکن است لایه روی به راحتی از آهن جداد شود .

همچنین در صورت پیش گرم نکردن قطعه مشکل تاب برداشتن قطعه را مخصوصا در لوله ها و قوطی های گلخانه خواهیم دید

بهترین کار این است پروفیل های گالوانیزه گرم را از دست اندرکاران خوشنام و شناخته شده تهیه کنید و از قطر پوشش گالوانیزه مطمئن شوید .

در روش گالوانیزه گرم با توجه به مقدار روی مصرفی تفاوت های  قیمت بسیار زیاد است به طوری که اختلاف قیمت دو کارخانه در گالوانیزه کردن قطعه ای که به آنها تحویل میدهید تا دو برابر هم میرسد . به خاطر داشته باشید پول کمتر خرج کردن همیشه به معنی سود بیشتر بردن نیست…

 شرکت روی پوشان با کادر تخصصی خود متشکل از مهندس مکانیک ، مهندس متالوژی ، کارشناس شیمی و کارگران ماهر از سال 1379 در زمینه گالوانیزاسیون گرم انواع لوله ، انواع سازه های صنعتی و…. فعالیت مینماید.



 



آخرین مقالات

فهرست مطالب