بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه

محصولات گلخانه ای به گیاهانی گفته میشود که تحت شرایط کنترل شده در یک محیط سر بسته پرورش داده می شود یا در شرایط استاندارد نگهداری می شوند.

محصولات قابل کشت در گلخانه بسیار متعدد هستند.شما می‌توانید انواع گیاهان و گل‌ها یا محصولات کشاورزی، به‌خصوص انواع صیفی‌جات را در گلخانه خود کشت نمایید. اما در میان تعداد بی‌شماری از این محصولات، برخی از آن‌ها به‌عنوان بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه شناخته می‌شوند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

کاشت هویج در گلخانه

هویج یکی از محبوب‌ترین گیاهان ریشه‌ای است که کاشت آن نیز بسیار آسان است. شما می‌توانید هویج را در هر زمانی حتی در زمستان بکارید. زیرا این گیاه می‌تواند شرایط سخت جوی را نیز تحمل کند.

پرورش انواع پیاز در گلخانه

انواع پیاز را می‌توان در گلخانه کشت نمود. پیاز سبز در آب‌وهوای ساحلی و سرد یا گلخانه‌های تحت کنترل به سرعت رشد می‌کنند. در واقع پیازها ساده‌ترین و از بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه هستند و عملاً به نگهداری خاصی نیاز ندارند.  

پرورش مارچوبه در گلخانه

مارچوبه یکی از گیاهان پرطرفدار در دنیا می‌باشد که طعم بسیار خوشایندی دارد. شما می‌توانید به‌عنوان یکی از بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه، مارچوبه بکارید. معمولاً از تاج‌های یک یا دوساله برای کاشت مارچوبه استفاده می‌شود. عدم وجود علف‌های هرز در محیط کاشت مارچوبه از مهم‌ترین نکاتی است که برای کاشت این محصول باید به آن دقت شود.

کاشت اسفناج در گلخانه

یکی دیگر از بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه، اسفناج است که دارای برگ سبز و مقاوم می‌باشد. اکثر اسفناج‌ها در هوای خنک رشد می‌کنند و در برابر آفات بسیار مقاوم هستند. بنابراین اگر در ابتدای راه هستید، اسفناج می‌تواند یک محصول بسیار عالی برای گلخانه شما باشد. این سبزیجات ازنظر غذایی سرشار از آهن، کلسیم و انواع ویتامین‌ها می‌باشند.

کاشت بادمجان در گلخانه

این سبزیجات که هوای گرم را دوست دارند، به شرایط نسبتاً گرمی مانند فلفل و گوجه‌فرنگی نیاز دارند و از بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه هستند. بسترهای ساخته شده با کود کمپوست شده یک مکان عالی برای رشد بادمجان است. زیرا این بسترها بلافاصله خاک را گرم می‌کنند.

کاشت شلغم در گلخانه

شلغم از سبزی‌هایی است که هوای خنک دوست دارد و از خانواده خردل می‌باشد. شلغم‌ها بسیار سریع رشد می‌کنند و به همین دلیل از بهترین محصولات قابل کاشت در گلخانه می‌باشند. می‌توانید هم ‌ریشه و هم سبزی آن را میل کنید.

کاشت کلم پیچ در گلخانه

کلم پیچ، بسیار مغذی است و خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. این گیاه یک ضدالتهاب مؤثر است که پیشنهاد می‌شود حتماً در رژیم روزانه خود از آن استفاده کنید. بهتر است برای کاشت کلم پیچ از بذر استفاده کنید.

کاشت کدو سبز در گلخانه

کدو سبز یک سبزی سالم و عالی برای شروع کشت در گلخانه به‌خصوص برای مبتدیان است. کدو‌ها یکی از ساده‌ترین سبزیجات برای رشد هستند و معمولاً در سه تا چهار هفته محصول قابل برداشت فراوانی تولید می‌کنند.

کاشت توت ‌فرنگی در گلخانه

توت‌ فرنگی یکی از رایج‌ترین میوه‌های گلخانه‌ای در کشور است که تقریباً هر سلیقه‌ای آن را دوست دارد و خواص بسیاری زیادی برای سلامت ما ایجاد می‌کند. قطعاً نوع ارگانیک آن بهتر از نوع توت‌هایی است که از بازار تهیه می‌کنید و می‌تواند به‌عنوان بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه در نظر گرفته شود.

کاشت خیار در گلخانه

خیار میوه‌ای است که به فراوانی در ایران مصرف می‌شود و یکی از بهترین محصولات قابل ‌کشت در گلخانه نیز هست. خیار را باید در گلدان‌های ذغال سنگ تکثیر کنید.

کاشت فلفل دلمه‌ای در گلخانه

شما می‌توانید با کشت فلفل دلمه‌ای به ‌عنوان بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه از باغبانی خود لذت ببرید. فلفل‌ها گیاهان رنگارنگی هستند. تنوع شکل‌ها و اندازه‌ آن‌ها یکی از بهترین جنبه‌های کشت فلفل دلمه‌ای در گلخانه شماست.

کاشت طالبی در گلخانه

پرورش طالبی یا خربزه در گلخانه نتایج بسیار رضایت بخشی ایجاد می‌کند و به همین دلیل خربزه یا طالبی نیز از بهترین محصولات برای کشت در گلخانه محسوب می‌شوند.

پرورش لیمو در گلخانه

پرورش و رشد لیمو به ‌عنوان یکی از بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه بسیار آسان است. اگر شرایط رطوبت، روشنایی و دما رعایت شده باشد، رشد به‌راحتی انجام خواهد شد.

کاشت نعناع در گلخانه

ویژگی‌های زنده و تهاجمی نعناع، رشد آن را نسبتاً آسان می‌کند. نعناع ریشه‌های جانبی را در زیر خاک رشد می‌دهد و می‌تواند گسترده شود. آن‌ها به‌طور همزمان برای آب، نور و مواد مغذی با گیاهان دیگر رقابت می‌کنند.

پرورش بنفشه آفریقایی در گلخانه

مراقبت از بنفشه آفریقایی بسیار آسان است و حتی در ماه‌های طولانی زمستان بارها و بارها شکوفا می‌شود. به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه باشد. بنفشه‌های آفریقایی یکی از جذاب‌ترین گل‌ها هستند و هر سال در چندین زمان شکوفا می‌شوند.

سایر گیاهانی که به‌عنوان بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه شناخته می‌شوند نیز عبارت‌اند از : گشنیز،آویشن،رزماری،رازیانه،شیرین بیان و…

همان‌طورکه ملاحظه کردید محصولات بسیار مختلفی در گروه‌های متفاوت از جمله صیفی‌جات گلخانه ای، سبزیجات گلخانه ای، گیاهان آپارتمانی و میوه‌ها هستند که به عنوان بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه‌های دنیا شناخته می‌شوند.

آخرین مقالات

فهرست مطالب