ساخت گلخانه

کاربرد لوله های گالوانیزه در ساخت گلخانه

آیا می‌دانید اسکلت گلخانه ها از چه نوع لوله ای ساخته می‌شود؟

ساخت گلخانه: لوله گالوانیزه به دلیل نوع آلیاژ به کار رفته در ساختارش در صنعت بسیار کاربرد دارد. از مهم‌ ترین ویژگی های این نوع لوله ها، مقاومت بالای آنها در برابر شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی است.

فضای داخل گلخانه ها دارای گرما و رطوبت است. در نتیجه استفاده از لوله های گالوانیزه در ساختار اسکلت گلخانه ها بسیار مناسب است. نصب این نوع لوله ها نیز در محل احداث به راحتی انجام می‌ پذیرد.

به دلیل کاربرد فراوان لوله های گالوانیزه در ساختار گلخانه ها ، این نوع لوله ها را به نام لوله گلخانه ای نیز می‌شناسند.

برای ساخت گلخانه، دهنه گلخانه ها 5 تا 2/5 متر و طول آنها نیز متفاوت طراحی می‌ شود. در اسکلت گلخانه ها ستون های اصلی و فرعی نیز وجود دارد. جنس این ستون نیز از قوطی گالوانیزه (70*70 و80*80) است.

ستون ها به وسیله بیس پلیت به زمین و فوندانسیون متصل می‌شوند. خرپاهای نگهدارنده درساخت گلخانه ها در دو نوع طولی و عرضی ، از جنس لوله گالوانیزه است. این لوله ها را در بازار با نمره میشناسند.

همان طور که در سایر مقالات روی پوشان لوله قزوین عنوان کردیم، لوله های گالوانیزه به دو دسته گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تقسیم می‌شوند.

روش گالوانیزاسیون گرم

گالوانیزه گرم در واقع پوشش دادن به آهن یا فولاد توسط روی مذاب است. این فرایند ساده و یکی از بهترین روش‌ هایی است که برای حفاظت فولاد یا آهن استفاده می‌شود. غوطه ور نمودن فولاد یا آهن در وان روی مذاب باعث تشکیل لایه ای از آلیاژ روی – آهن بر روی قطعه می‌ گردد.

روی تمام سطح قطعه را می‌ پوشاند، به طوری که هیچ نقطه ای در سطح یافت نمیشود که عاری از پوشش بوده تا زنگ زدگی از آنجا شروع گردد.

روش گالوانیزاسیون سرد

در این روش گالوانیزاسیون از روشی به نام الکترولیز برای گالوانیزه کردن قطعات استفاده می‌ کنند. که البته در این روش ضخامت لایه روی از روش گالوانیزه گرم کمتر است. در نتیجه آسیب پذیری آن کاهش یافته و طول عمر قطعه نیز پایین می آید.

برای مطالعه بیشتر در مورد مقایسه لوله گالوانیزه سرد و گرم مطلب آن را مطالعه کنید. (روی لینک کلیک کنید.)

نکات مهم در ساخت گلخانه

برای آشنایی دقیق با گلخانه استاندارد، مطلب گلخانه چیست را مطالعه کنید. گلخانه‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. نوع گلخانه و روش ساخت گلخانه در موارد مختلف، متفاوت است. در صورتی که قصد ساخت گلخانه کوچک ، خانگی یا احداث گلخانه در حیاط منزل یا محیطی دیگر را دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی اطلاعات کافی در مورد نکات مهم در ساخت گلخانه را به دست آورید.

بررسی سازه های گلخانه های صنعتی در ساخت گلخانه

جهت بررسی این سازه ها باید به این نکته توجه کرد که گلخانه واحدی علمی، تجاری و صنعتی است. یعنی صرفا یک واحد کشاورزی نیست. به همین دلیل باید با مطالعات اقتصادی و فنی کافی و مشورت با متخصصین ماهر در این زمینه جهت احداث گلخانه اقدام نمود ، تا تولید در واحد سطح افزایش یابد.

 7 مزیت کشت گلخانه ای

  • در کنترل آفات و بیماری ها موثر هستند.
  • در تمامی فصول و خارج از فصل امکان تولید فراهم است.
  • در گلخانه ها محصول کشت شده 10 تا 12 برابر ارتفاع بیشتری را نسبت به محصول کشت شده در فضای آزاد را دارا هستند.
  • موجب مقاومت گیاه حاصل از کشت باف می‌شوند.
  • آب به میزان کمتر و قابل کنترل تر استفاده می‌شود.
  • تولید از لحاظ اقتصادی به صرفه است.
  • شرایط کشت بدون خاک را نیز فراهم می‌کند.

سازه های گلخانه برای ساخت گلخانه به 4 دسته تقسیم می‌شود

  • بر اساس کاربرد آنها
  • بر اساس شکل و ساختار ظاهری آن‌ها
  • طبق نوع پوشش
  • طبق نوع تولید

فعالیت شرکت روی پوشان در زمینه ساخت گالوانیزه گرم لوله گلخانه ای

این شرکت با تولید اتوماتیک ( دمش بخار و هوای فشرده) یکی از تولیدکنندگان معتبر لوله مانیسمان، لوله برق و … در این صنعت است. که با زیرسازی مناسب و شست و شوی گرم، زمینه ساز کیفیت مطلوب و عمر طولانی محصولات در محیط گرم و مرطوب خواهد بود.

آخرین مقالات

فهرست مطالب