لوله کشی آتش نشانی

سیستم لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی آتش نشانی فرایند پیچیده ای است. و باید توسط لوله کش‌های ماهر انجام شود. به این دلیل که حفظ جان ساکنین ساختمان ها بر عهده مردم است، و از وضایف خطیر مسئولان کشور است.

لوله کشی ساختمان از بخش های مهم سیستم های اطفای حریق است. که شامل لوله کشی ها و شیرهای آتش نشانی هستند.

اگر قصد نصب سیستم اطفای حریق در ساختمان خود را دارید باید از لوله کش های حرفه ای که تجربیات بالایی دارند استفاده کنید، تا به صورت حرفه ای کار کنند. با توجه نوع ساختمان میتوان تعیین کرد که نیاز به استفاده از چه جنس لوله کشی ای لازم است.

لوله کشی های سیستم های آتش نشانی نیازمند لوله کشی های زیر زمینی است و نیاز به پروژه تاسیساتی خاصی برای حفاظت دارد.  تجهیزات مورد نیاز برای سیستم های آتش نشانی از جمله: سیستم هیدرانت یا شیر آتش نشانی، سیستم پاشش فورانی، و مانیتور است. در ادامه بیشتر در اینباره صحبت خواهیم کرد.

برای هر تکه لازم است از تجهیزات هیدارنت و مانیتور استفاده شود که به منبع آتش نشانی متصل میشود. که برای هر یک از تجهیزات نیاز است، برای هر یک از بخش های سیستم باید شیرهای کافی تعبیه شود.

لوله کشی شیرهای اتش نشانی

برای لوله های آب آتش نشانی از لوله گالوانیزه و لوله مانیسمان استفاده میشود، شیرهای آتش نشانی باید با فاصله استاندارد در سطح زمین قرار داشته باشند.و باید طوری تعبیه شود که از انجماد حفظ شود.

مانیتور آتش نشانی

شیرهای آتش نشانی باید به شکلی نصب شوند که اجازه دسترسی به آنها وجود داشته باشد. و بتوان سریعا به آنها دسترسی داشت. به طور استاندرد شیرهای آتش نشانی باید هر 300 فوت نصب شوند. هر 300 فوت 90.5 متر است.

انواع روش های لوله کشی آتش نشانی

  • استفاده از روش خشک
  • استفاده از روش تر
  • سیستم ترکیبی

سیستم خشک: در سیستم های خشک لوله کشی با آب شهری جدا است، و هیچگونه اتصالی باهم ندارند

سیستم تر: در این روش لوله کشی از سیستم های آب شهری استفاده میشود که به آب ساختمان ها متصل شده است.

سیستم ترکیبی: همانطور که از نام این سیستم مشخص است، در این سیستم از ترکیبی از سیستم های تر و خشک استفاده میشود. که استفاده از هر یک از آنها بستگی به فاصله شیر آتش نشانی به ساختمان دارد.

آخرین مقالات

فهرست مطالب