معرفی کارخانه های داخلی تولید کننده لوله در ایران

معرفی کارخانه های داخلی تولید کننده لوله در ایران

ایران یکی از بزرگترین منابع نفت و گاز جهان را دارد به همین دلیل هم صنعت نفت گاز ایران یکی از مهمترین صنایع کشور است، و نیروگاه ها و … کشور روز به روز در حال گسترش اند، در سال ها اخیر به تعداد کارخانه های لوله سازی ایران افزوده شده است، و یکی از اصلی ترین محصولات آنها لوله ها نفت و گاز هستند، لوله هایی که برای این صنعت استفاده میشوند معمولا لوله های مانیسمان هستند. شرکت های لوله سازی کاوه، اهواز، پروفیل سپاهان، سپنتا و درپاد تبریز از این کارخانه ها هستند.

شرکت لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان

شرکت کاوه ایرانیان اولین تولید کننده لوله مانیسمان در بخش خصوصی کشور است که با داشتن 20 سال تجربه در زمینه تولید این لوله ها از سال 74 شروع به کار کرد. میزان تولیدات این کارخانه سالانه 15 هراز تن لوله بدونن درز با روکش سرد و 75 هزار تن لوله بدون درز به روش نورد گرم است.

ار لوله های شرکت دقیق کاوه ایرانیان در چه بخش هایی استفاده میشود؟

  • انتقال نفت و گاز و مواد پالایشگاهی
  • واحدهای پروسس پالایشگاهی
  • خطوط شبکه گازرسانی
  • انتقال سیالات پرفشار

این کارخانه در شهرک صنعتی کاوه در ساوه با مساحت 29 هزار متر مربع ساخته شده است.

شرکت لوله اهواز

شرکت اهواز در سال 1346 راه اندازی شد، اکثر محصولات این شرکت ورق های گرم فولادی، لوله گالوانیزه، پروفیل هستند. تولیدات این شرکت تحت استاندارد های بین المللی عرضه میشوند.

فرآیند تولید شرکت نورد و لوله اهواز

شرکت نورد اهواز به طور سالیانه ظرفیت تولید 40000 تن لوله درزدار فولادی با سایزهای 2 تا 6 اینچ را دارد، و لوله های نفت و گاز این کارخانه با استانداردهای ASTM A120 ,ISO 65 ,JIS G3442 ,DIN 2440 ,DIN 2441, DIN2458 تولید میشوند.

کارخانه لوله سپنتا

شرکت صنعتی سپنتا نخستین تولید کننده پروفیل فولادی در ایران است.این شرکت در سال 1340 شروع به کاز کرد، و سالانه بیش 140 هزار تن لوله و پروفیل گالوانیزه تولید میکند، تمام لوله های تولیدی این شرکت دارای تاییدیه شرکت ملی گاز ایران هستند.

از مهمترین محصولات این کارخانه، لوله های گالوانیزه سبک و سنگین، لوله برق، لوله گاز و لوله های مبلی اند.

آخرین مقالات

فهرست مطالب