متریال اتصالات سازه گلخانه

متریال مورد استفاده برای اتصالات سازه گلخانه

یکی از مهم ترین متریال هایی که در هنگام ساخت و احداث یک گلخانه مورد استفاده قرار میگیرد، لوله گلخانه می باشد، اما باید در نظر گرفت برای ساخت یک گلخنه از چه متریال هایی در اتصالات سازه گلخانه استفاده می شود.

با توجه به این که گلخانه محیطی مرطوب است و موادی در آن وجود دارد که باعث کاهش طول عمر متریال می شود بنابراین باید از اتصالات با کیفیتی برای سازه های گلخانه استفاده نمائید.

متریال اتصالات سازه گلخانه

موادی که در گلخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند، نه تنها استحکام بالایی دارند بلکه باید حتما ضد زنگ و ضد خوردگی باشند. یکی از بهترین انتخاب ها برای اتصالات گلخانه ای به کارگیری لوله گالوانیزه برای گلخانه می باشد که یکی از ویژگی های بارزهای آن خاصیت ضد زنگ بودن می باشد.

لوله گالوانیزه به خصوص در ساخت اتصالات سازه های گلخانه ای کاربرد بسیار زیادی دارد و به عنوان لوله های گالوانیزه گلخانه  شناخته شده می باشد. برای بالا بردن مقاومت سازه های گلخانه ای سعی بر آن است که حداکثر از لوله های گالوانیزه گرم استفاده شود.

این مدل از لوله ها در ابعاد و اندازه های گوناگون 6 متری و در ابعاد 2/1 تا 4 اینچ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اندازه ای که برای سطح مقطع انتخاب شده برای لوله ها در نظر گرفته می شود بستگی به میزان باری می باشد که باید توسط اتصالات تحمل گردد.

مزیت های استفاده از محصولات گالوانیزه در متریال اتصالات سازه گلخانه

همانگونه که پیشتر ذکر کردیم، محصولات گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی داشته و همچنین از استحکام بسیار خوبی در برابر تحمل وزن برخوردار است، که این دو عامل نیز می تواند مهم ترین دلیل برای استفاده از این لوله ها در اتصالا سازه های گلخانه ای باشد.

این لوله ها با استفاده از فلز روی یا قلع بر روی آن پوشش داده شده است، که پوشش آن با استفاده از روش گرم و سرد صورت میگیرد. طول عمر لوله هایی که به روش گرم گالوانیزاسیون شده اند بیشتر از گالوانیزه سرد می باشد.

در کل عمر مفید یک لوله  بین 25 تا 30 می باشد، اما طول عمر مفید یک لوله گالوانیزه سرد نهایتا 8 سال می باشد که در این مدت می تواند در برابر عوامل محیطی مقاومت از خود نشان دهد که مهم ترین دلیل آن است که این لوله ها با دمای 420 درجه سانتی گراد آبکاری شده است.

که با انجام این عملیات پیوند محکم تری بین روی و فلز آهن ایجاد شده است. با این وجود لوله سرد در دمای کمتری آبکاری شده است و از همین روی پیوند ضعیف تری بین روی و لوله های فولادی شکل گرفته است.

آخرین مقالات

فهرست مطالب