لوله گلخانه ای

قیمت لوله گلخانه ای

یکی از پرکاربرد ترین لوله های مورد استفاده در صنایع سازه گلخانه ای لوله گلخانه گالوانیزه می باشد که از آن در صنایع سازه گلخانه های صنعتی و کشاورزی نیز استفاده می شود.

این مدل از لوله گالوانیزه با توجه به قیمت مناسبی که دارد، دارای وزن پایین تری به نسبت لوله مانیسمان (سیملس) می باشد و همچنین از لحاظ وزن و ضخامت نیز دارای تنوع می باشد، با این وجود دارای محبوبیت بسیاری هم می باشد.

لوله مورد استفاده در ساخت سازه های گلخانه می باشد در صورت اطلاع از قیمت آن می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمائید.

چندین لوله مورد استفاده در صنعت می باشند که هرکدام دارای ساختار متفاوتی می باشند و همچنین با یکدیگر نیز متفاوت می باشند.

جنس آنها از نوع فولاد است که با روش گالوانیزه گرم یا سرد، گالوانیزه شده اند. همانگونه که در مطالب قبلی ذکر کردیم یکی از دلایلی بسیار اصلی که مانع از خوردگی و زنگ زدگی لوله های فولادی می شود همین روش گالوانیزاسیون می باشد، انجام این عملیات موجب بالا رفتن طول عمر لوله نیز می شود.

تولید لوله گلخانه به روش گالوانیزاسیون سرد

در این روش برای پوشش دادن لوله های گلخانه از روش الکترولیز استفاده می شود و در آن لوله با فلز روی پوشش داده می شود. در نتیجه ضخامتی که روی بر سطح این لوله ها دارد کمتر می باشد که این ضخامت بین 8 الی 12 میکرون می باشد، با این حال دارای دوام کمتری نسبت به لوله هایی می باشند که با روش گالوانیزه گرم، گالوانیزاسیون شده اند.

عمر لوله ای که به روش گالوانیزه سرد، گالوانیزه شده است در شرایط عادی و در نهایت حدود 2 تا 6 سال می باشد.

تولید لوله به روش گالوانیزاسیون گرم

در این روش لوله های فولادی در شرایط سخت با دمایی حدود 440 درجه سانتی گراد، گالوانیزه می شوند. در نهایت ضخامتی که بر روی سطح این لوله ها تشکیل می شود حدود 40 تا 80 میکرون است، با این حال دارای طول عمر بیشتر و پایداری بالاتری می باشند به دلیل آن که با روش گالوانیزه گرم، گالوانیزاسیون شده اند.

لوله گلخانه

سخن آخر:

به کارگیری سازه های فولادی آبکاری شده به روش گرم برای لوله های گلخانه ای کاملا مناسب می باشد.

دو روش برای گالوانیزه کردن ورق های فلزی به کار گرفته می شود که به شرح زیر است:

در ابتدا عمل گالوانیزه کردن ورق انجام می شود و آنگاه آن را با فرم به لوله تبدیل خواهند کرد.

تبدیل ورق مورد نظر به لوله انجام خواهد شد و آنگاه آن را گالوانیزه خواهند کرد.

آخرین مقالات

فهرست مطالب