طول عمر پوشش‌های گالوانیزه

طول عمر پوشش‌های گالوانیزه

در این مطلب در مورد مدت زمان لازم تا اولین تعمیر پوشش‌های گالوانیزه صحبت خواهیم کرد. در مطالب قبل در مورد مهم‌ ترین مطالب در تولید ورق ‌های گالوانیزه بحث کردیم.

در صورتی که تمامی موارد فنی در فرآیند تولید و به کار گیری محصولات گالوانیزه در ساختمان رعایت شود، می‌ توانیم طول عمر محصولات را بسته به محیطی که در آن قرار دارند به صورت جدول زیر شرح بدهیم. با ما همراه باشید تا در ادامه نکات مربوط به محاسبه طول عمر پوشش‌های گالوانیزه و جدول زیر را عنوان کنیم.

طول عمر گالوانیزه

زمان لازم تا اولین تعمیر پوشش گالوانیزه


برای محاسبه طول عمر تا زمان لازم تا اولین تعمیر هر محصول گالوانیزه‌ای نمی‌توانیم تنها به داده‌های جدول زیر اکتفا کنیم. زیرا محیط‌ های واقعی دقیقا مثل عناوین جدول نیستند. جدول زیر کمی ساده است، خیلی از محیط‌ها ممکن است دارای دو یا چند پارامتر که در جدول عنوان شده هستند. همچنین شرایط دشوار به راحتی در عملکرد محصولات گالوانیزه تاثیر گذار است.

از نمونه عوامل تعیین کننده میزان خوردگی می‌توانیم به موارد از قبیل؛ سرعت، قدرت و نیروی وزش باد، رطوبت محیط و مدتی زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرد، اشاره کنیم.

البته لازم به تذکر است که بارش باران می‌تواند آلودگی‌های باقی مانده رو سطوح را بشورد. اما اگر این آلودگی‌ها شسته نشوند، خوردگی شدید به وجود می‌آید.

نمونه دیگری از انواع خوردگی‌های رایج، در محیط‌ های سرپوشیده است. خوردگی زمانی به وجود می‌ آید که لوله گالوانیزه یا هر محصول گالوانیزه‌ ای به صورت موضعی در معرض این عوامل قرار بگیرد. در این صورت خوردگی شدید خواهد شد. مکان‌ هایی مثل لبه بام، سایه‌ بان ساختمان نمونه این مکان ‌ها هستند.

محیط‌ های آلوده‌ ای مثل سواحل یا مناطقی که صنایع سنگین در آن‌ ها قرار دارند، سرعت خوردگی بالا است. پس اگر لوله گالوانیزه یا لوله گلخانه ای شما در این محیط‌ها قرار دارد، باید به این نکته توجه داشته باشید که عمر پوشش گالوانیزه شما کمتر از حد معمول است. پس شما زود تر به تعمیرات گالوانیزه نیاز خواهید داشت.

نتیجه گیری


برای محاسبه طول عمر پوشش‌های گالوانیزه عوامل زیادی تاثیر گذار است. شرکت روی پوشان لوله قزوین با تجربه طولانی در تولید انواع محصولات گالوانیزه گرم و سرد،  لوله‌ های مانیسمان، لوله‌ های برق و … پیشنهاد می‌دهد، حتما پیش از خرید تا انتخاب پوشش خود با کارشناسان مربوطه مشورت کنید. کارشناسان با توجه به کاربری و محیط شما بهترین پیشنهاد را به شما می‌دهند.

آخرین مقالات

فهرست مطالب