تعویض لوله گالوانیزه

دلیل تعویض لوله گالوانیزه چه چیزی است؟

به نظر شما به چه دلیل باید اقدام به تعویض لوله گالوانیزه نمائیم؟

لوله گالوانیزه زنگ زده: یکی از مشکل ساز ترین موارد در ساختمان های کلنگی می باشد. یکی از اشکالات بسیار اساسی در رابطه با این نوع لوله ها می باشد.

اما قبل از آن که بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید حتما اطلاعاتی را در این خصوص داشته باشیم.

لوله آب، لوله ای از جنس فولادی است و به صورت درز جوش می باشد. برای انجام گالوانیزاسیون این لوله آن را در وانی پر از مذاب غرقش می کنند تا یک لایه فلز روی بر روی سطوح فولادی آن پوشیده شود که این مورد موجب می شود تا از زنگ زدگی فولاد جلوگیری شود.

از دهه 1960 روند استفاده از لوله های گالوانیزه برای آبرسانی ساختمان ها سیر نزولی داشته است اما در ایران هنوز هم از این مدل از لوله ها استفاده می شود و مشتری های به خصوص خود را دارد.

در واقع این محصول به عنوان جایگزینی برای لوله سربی مطرح بود اما با توجه به مشکلاتی که این لوله داشت از قبیل گرفتگی آن و همچنین پوسیدگی آن و بروز نشت آب در این لوله موجب شد تا کم کم جای خود را به لوله های بادوام تر و بی دردسر پلاستیکی بدهند.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه به چه شکلی است؟

رنگ ظاهری لوله فولادی گالوانیزه نو به صورت نیکلی رنگ می باشد.

نیکل چیست؟ رنگ نیکل همان رنگ سکه های 200 و 500 تومانی رایج در کشور می باشد.

اما با گذر زمان و فرسوده شدن لوله ها، با توجه به شرایط پیش آمده امکان تغییر رنگ این لوله ها وجود دارد و امکان دارد تیره تر یا روشن تر شود.

حال در صورتی که لوله رنگ آمیزی شده بود و یا روی آن را گچ یا سیمان تشکیل داده بود چگونه می توان تشخیص داد که آن محصول مورد نظر گالوانیزه است؟

به راحتی! با استفاده از یک آهن ربا می توان به راحتی تشخیص داد که آن لوله گالوانیزه است یا خیر در صورتی که جذب لوله شد گالوانیزه است در صورتی که جذب نشد نوع دیگر است.

حال در صورتی که آهن ربا در دسترس نبود باید چه کاری انجام داد؟

با استفاده از یک پیچ گوشتی می توان سطح لوله را خراش کوچکی بدهید و آن را از روی رنگش می توانید قضاوت کنید.

کارخانه روی پوشان تولید کننده لوله قزوین، با داشتن سال ها سابقه در زمینه ی تولید پروفیل سبک و لوله های گوناگون با کیفیت بسیار عالی و رعایت استاندارد بین المللی، در جهت تامین صنعتگران محترم در سراسر کشور مشغول فعالیت است.

آخرین مقالات

فهرست مطالب