پروفیل سبک

تولید پروفیل سبک

پروفیل سبک محصولی می باشد که جنس آن از فولاد است و دارای کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان سازی می باشد.

پروفیل در واقع به مقطعی گفته می شود که دارای شکل ثابتی می باشد، همچنین دارای طول زیادی نیز می باشد که به انگلیسی به آن Profile نیز گفته می شود.

کسانی که در زمینه ی عرضه و تولید محصولات فولادی فعالیت می کنند به طور حتم آن را در اشکال مختلف مشاهده کرده اند و همچنین با کاربردهای فراوان آن نیز آشنایی کافی دارند و می دانند که پروفیل سبک و سنگین یکی از مفاهیم بسیار رایجی می باشد که در این حوزه مورد استفاده قرار میگیرد.

تفاوت های موجود در تولید پروفیل سبک و سنگین

همانطور که مطلع هستید ورق روغنی محصولی است که به منظور تولید پروفیل سبک (مبلی) مورد استفاده قرار میگیرد، این ورق دارای ضخامت کمی می باشد و به صورت نورد سرد نیز می باشد.

اما برای تولید پروفیل سنگین محصولی که مورد استفاده قرار میگیرد، ورق سیاه با ضخامت بالای یک و نیم میلی متر می باشد. همچنین برای فرآیند تولید آن از نورد گرم نیز استفاده می شود.

مقاطع توخالی

تاریخچه تولید مقاطع توخالی

مقطع های توخالی محصولاتی بودند که از زمان های بسیار دور هم مورد استفاده قرار میگرفته اند و کاملا شناخته شده نیز می باشند. به طور مثال پلی قوسی در اسکاتلند ساخته شده است که مربوط به سال 1890 می باشد، اما نکته ی جالبی که وجود دارد آن است که در آن زمان از مقاطع HSS استفاده نمیشده است، با این حال برای ساخت این پل از ورق های رولی استفاده شده است که به یکدیگر پرچ شده اند.

برادران مانسمان در واقع اولین کسانی بودند که تولید کننده ی اینگونه از مقاطع توخالی بودند و اولین کارخانه ای که تولید کننده ی مقاطع توخالی دایره ای بود توسط همین اشخاص نیز احداث شد.

روش تولید اینگونه از ورق ها بدین صورت بود که رول های ورق را به شکل اریب سوراخ می کردند و بدین صورت از آن ها برای تولید مقاطع استفاده می کردند. تاریخچه ساخت و تولید لوله مانیسمان که امروزه شناخته شده است به آن زمان برمی گردد.

شرکت روی پوشان قزوین یکی از معتبرترین کارخانه هایی می باشد که در ایران در زمینه ی تولید انواع لوله قزوین فعالیت می کند، این کارخانه با توجه به تولید تولیدی بسیار بالا در زمینه ی تولید انواع لوله گالوانیزه و .. فعالیت می کند.

آخرین مقالات

فهرست مطالب