بست اسپیت برق

بست اسپیت برق و کاربرد آن

یکی از لوازم بسیار مهمی که در تاسیسات برق کشی ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد، بست اسپیت برق می باشد. امروزه با توجه به گسترش دامنه ی علم و فناری، عده ی از کارشناسان به این نتیجه ی مهم رسیده اند که بهتر است تمامی تاسیسات برقی از سقف یا دیوار عبور داده شوند تا در صورت بروز آسیب دیدگی، به راحتی بتوان به آن دسترسی پیدا کرد.

بست اسپیت برق به جهت نگهداری لوله گالوانیزه مورد استفاده قرار میگیرد که از آن برای عبور سیم استفاده می شود. اما نحوه ی تولید این مدل از بست ها به چه صورت می باشد؟

لوله گالوانیزه

نحوه تولید بست اسپیت برق

در کل بست های اسپیت یکی دیگر از تجهیزات ساختمانی می باشد که از آن ها برای نگهداری لوله ها استفاده می شود، به خصوص این بست ها کاربرد بسیار فراوانی برای انواع لوله گالوانیزه دارند. با توجه به این که از لوله های گالوانیزه در محیط های مرطوب استفاده می شود، پس بست اسپیت باید به صورتی طراحی شود که مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشد.

این مدل از بست ها ساخته شده با ورق های گالوانیزه ای می باشند و فرآیند آبکاری آن از طریق فرآیند گالوانیزه گرم صورت می گیرد. انجام این فرآیند موجب بالاتر رفتن طول عمر و دوام بست ها نیز می شود. در حقیقت تولید بست ها باید به گونه ای انجام شود که در برابر بدترین شرایط آب و هوایی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد تا هیچگونه آسیبی به تاسیسات برقی وارد نشود.

انواع بست های پرکاربرد

بست اسپیت برق را می توان به راحتی به لوله اتصال نمود و در مقایسه با دیگر بست ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد و نصب آن انجام می شود. تولید این بست تحت استاندارد ISO و BS می باشد. مدل دیگری از بست ها موجود می باشند که در صنعت برق به فراوانی مورد استفاده قرار میگیرند که یکی از این بست ها، بست چنگالی می باشد.

بست چنگالی به منظور نگهداری لوله ها و اتصالات برقی بر روی ریل ها مورد استفاده قرار میگیرند. به دلیل آن که استفاده از ریل ها می تواند راه حل خوبی برای نصب تاسیسات برقی باشد. بست های دیگری هم موجود می باشند که شامل: بست براکتی، بست دو طرفه، بست فلزی، عایق دار و… می باشند.

صنایع شرکت روی پوشان تولید کننده لوله قزوین

آخرین مقالات

فهرست مطالب