براس بوشن

براس بوشن و کاربرد آن در صنعت برق

یکی از قطعاتی که در صنعت برق کاربرد بسیار زیادی دارد براس بوشن نیز می باشد. بوشن هایی که نوع آن ها برنجی است، برای اتصال لوله گالوانیزه فولادی برق به تجهیزات و تاسیسات برقی مورد استفاده قرار میگیرد. که این تجهیزات می تواند شامل جعبه تقسیم و یا قوطی های کلید و پریز برق موجود در ساختمان ها باشد و حتی از بوشن ها برای اتصال لوله برق به محیط هایی که نیاز به لوله کشی فولادی برای سیستم تاسیسات برقی خود دارند استفاده می گردد.

براس بوشن

اما بوشن در اتصالات لوله کشی های صنعتی برق چه کاربردهایی دارد و کاربری آن به چه صورت می باشد؟

بوشن چیست؟

بوشن ها کاربردهای مختلفی دارند، به این صورت که لوله  به سر رزوه دار آن پیچ خواهد شد آنگاه همین کار را برای لوله دوم نیز انجام خواهیم داد تا دو لوله به صورت کامل به یکدیگر نیز متصل شوند و همچنین بتوانند مسافت های زیادی را تحت پوشش خود قرار دهند.

کاربرد براس بوشن

براس بوشن برنجی امروزه به عنوان یکی از کاربردی ترین ابزارهایی می باشد که از آن در تاسیسات برقی استفاده می شود تا از سیم ها در برابر رطوبت و خوردگی محافظت کند. در کل می توان بیان کرد زمانی که لوله فولادی به محل تقسیم و انشعابات درون ساختمانی می رسد باید با استفاده از بوشن به جعبه تقسیم و یا قوطی متصل گردد.

از این جهت اطمینان یابید که قطر لوله های فولادی برابر با قطر ورودی جعبه تقسیم ها و قوطی ها می باشد، بنابراین حتما لازم و ضروری است که از چنین بوشن هایی نیز استفاده نمائید.این قطعه به صورت رزوه دار می باشد و از درون جعبه تقسیم در لوله پیچ می گردد.

با انجام این کار اتصال لوله فولادی به صورت کامل به محل انشعاب صورت میگیرد و دیگر سیم ها و کابل ها دچار آسیب نخواهند شد.

انواع گوناگونی از براس بوشن موجود می باشد که دارای طول های گوناگون کوتاه، متوسط و بلند نیز می باشند. در هنگام ساخت و تولید اینگونه از بوشن ها حتما باید دو استاندارد ISO و BS رعایت شود.

آخرین مقالات

فهرست مطالب