مانیسمان رده 40

انواع لوله های مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان و کاربرد آن ها

انواع لوله های مانیسمان در بازار موجود است که هر کدام کاربرد های منحصر به فرد خود را دارد شرکت روی پوشان لوله قزوین در این مقاله به چند مود از انواع لوله مانیسمان اشاره می کند .

همانطور که قبلا گفته شد لوله مانیسمان ها یکدست و بدون درز هستند به همین دلیل از لوله های دیگر مستحکم تر هستند و به همان نسبت از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

موارد استفاده از لوله های مانیسمان در رده های مختلف:

1. اتصال رینگ فرو رونده

(این نوع لوله مانیسمان بدون درز برای اتصال کامل یک رینگ با زاویه 24 درجه یک لبه تیز داخل سطح لوله فرو می رود و آب بندی کامل ایجاد می شود از رینگ فرورونده برای تیوب هایی استفاده می شود که نتوان آن ها ها با روش اتصال شیپوری متصل کرد)

2. اتصال دهانه شیپوری

 

لوله مانیسمان

 

(دهانه شیپوری لوله مانیسمان بدون درز است که از متداول ترین روش ها در اتصال تیوب ها به شمار می رود. این روش دارای نشتی کم و هزینه نصب آن پایین است.زاویه دهانه شیپوری معمولا 37 درجه است ولی در شرایط خاص تا 45 درجه برای فشار های بالا استفاده می شود)

3. مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان

 

(یکی از انواع لوله های مانیسمان، لوله مانیسمان رده 40 در صنایع مختلف مورد مصرف قرار می گیرد و دارای ابعاد مختلفی از 2/1 الی 24 اینچ است، لوله های مانیسمان فولادی رده 40 معمولا در کشور های در حال توسعه تولید می شود این لوله به صورت عمده عرضه می شود)

4. لوله های کربن استیل

لوله کربن استیل

(لوله مانیسمان های کربن استیل از پر استفاده ترین لوله های فولادی هستند. در صنایع مختلف مانند صنعتی، ساختمانی، نفت وگاز، پتروشیمی و دیگر صنایع استفده می شود. این لوله در رده های 10 الی 160 در متریال های مختلف وجود دارد)

5. لوله پوشش پلی اتیلن

انواع لوله های مانیسمان

(لوله مانیسمان با پوشش پلی اتیلن دارای سه نوع لایه از رزین اپوکسی، چسب و پلی اتیلن است که بیشترین دمای عملیاتی این لوله 80 درجه می باشد کاربدر ان برای حفاظت استاندارد و خوردگی لوله است)

6. لوله کشی دریایی

لوله دریایی

(انواع لوله های مانیسمان لوله کشی دریایی با لوله مانیسمان روشی است که در آن ایمنی لوله گذاری افزایش پیدا می کند )

7. شیلنگ های هیدرولیک مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان

(در مواردی که نشود از لوله های صلب و تیوب ها استفاده کرد از این لوله استفاده می شود، شیلنگ های فشار بالا لوله مانیسمان نسبت به تیوب ها انعطاف بیشتری دارند و هم ثابت و هم متحرک می شود از آن ها استفاده کرد)

انواع لوله مانیسمان دارای پوششی مقاوم و خشن است که سرعت جریان بالا در خطوط لوله را افزایش می دهد و اصطحکاک سیال با جداره لوله را به حداقل می رساند.

 

صنایع لوله قزوین ارائه دهنده انواع لوله های مانیسمان
آخرین مقالات

فهرست مطالب