قوطی گالوانیزه

انواع قوطی گالوانیزه گلخانه

یکی از پروفیل هایی که در احداث گلخانه های صنعتی امروزی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، قوطی گالوانیزه گلخانه نیز می باشد. پروفیل های قوطی به علت ساختار مربع بودن و یا مستطیل بودن مقاطع آن موجب بالا رفتن مزایای سازه ای می شوند.

همچنین قوطی های گالوانیزه ای دارای ویژگی های مختلف دیگری نیز می باشند که شامل: مقاومت بالا و بهینه بودن شکل مقاطع، فرم آن می باشد و با توجه به این که انعطاف پذیری بالایی دارند بنابراین به راحتی شکل خواهند گرفت، جوش پذیری خوب و دقت در ابعاد یکی دیگر از ویژگی های قوطی های گالوانیزه می باشد. به همین علت می باشد که از این مدل پروفیل در صنایع گوناگون بسیار استفاده می شود.

با این حال در این مبحث قصد داریم مواردی را در خصوص انتخاب قوطی گالوانیزه بیان نمائیم.

لوله گالوانیزه

مشخصات قوطی گالوانیزه گلخانه

در صنعت احداث گلخانه، ضخامتی که برای قوطی گالوانیزه گلخانه در نظر گرفته می شود حدود 2 میلی متر می باشد که برای سازه ها و فونداسیون گلخانه کاربرد بسیاری دارد. ابعاد مقطع یکی دیگر از ویژگی های شاخص مقاطع قوطی می باشد. این مورد براساس محاسبات مهندسی مشخص می شود اما در کل ابعاد قوطی های استفاده شده در سازه گلخانه ای حدود 8*8 سانتی متر مربع و حتی کمتر نیز می باشد.

دلیل انتخاب قوطی گالوانیزه

همانگونه که پیش تر ذکر کردیم محیط گلخانه به گونه ای است که دارای رطوبت به نسبت بالایی می باشد، از همین روی نمی توان برای اینگونه از محیط ها از پروفیل هایی استفاده کرد که یا بدون پوشش می باشند و یا پوشش ضعیفی دارند در این صورت امکان دارد دوام و پایداری لازم را نداشته باشد. به همین دلیل امروزه به خصوص در این چند سال اخیر، مقاطع گالوانیزه و قوطی گالوانیزه کاربردهای بسیار زیادی داشته است که به ویژه مورد توجه فعالان در این حوزه نیز قرار گرفته است.

انواع قوطی گالوانیزه گلخانه برچه اساسی تعیین می شود؟

معمولا برای معرفی انواع پروفیل های گالوانیزه، مانند لوله گالوانیزه و قوطی گالوانیزه گلخانه از دو اصطلاح گالوانیزه گرم یا گالوانیزه سرد استفاده می شود.

در روشی که در گالوانیزه گرم به کار گرفته می شود، صفحات فلزی در درون مواد مذاب پوشش گالوانیزه (مانند روی) غوطه ور گشته و پس از طی فرآیند ساخت و پرداخت آن، خنک سازی آن انجام می شود و به بازار روانه می گردد.

در روش گالوانیزه سرد، مواد گالوانیزه به صورت رنگ یا اسپری به سطح مورد نظر اعمال میشده است و پس از خشک شدن به بازار عرضه می گرددد.

مقاطع قوطی گالوانیزه برای احداث گلخانه کاملا بهینه از نظر کارایی، اقتصادی، با کیفیت و همچنین بسیار زیبا می باشند که با توجه به گالوانیزه بودن آن دارای دوام و طول عمر بسیار زیادی می باشد.

آخرین مقالات

فهرست مطالب