انواع فلنج های لوله

انواع فلنج های گالوانیزه

فلنج ها از مهمترین اتصالاتی هستند که در لوله کشی ها استفاده میشوند، این اتصالات زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که نیاز به پیاده سازی اتصالات و تجهریزات با انعطاف پذیری بالا باشد، انعطاف بالا زمانی مورد نیاز است که تجهیزات و شیرآلاتی که استفاده میکنیم. نیاز به تعمیرات داشته باشند.

برای دریافت قیمت لوله گلخانه و لوله برق میتوانید با کارشناسان روی پوشان قزوین تماس بگیرد.

 

انواع فلنج های گالوانیزه

 

بخش های مختلف اتصالات فلنحی

اتصالات فلنجی از سه بخش جداگانه ساخته شده اند از شامل موارد زیر هستند:

  • پیچ و مهره ها
  • فلنج ها
  • گسکت ها

به کنترل هایی که برای انتخاب اجزا در کنار هم استفاده میشوند، از نظر نشتس جریان باید کارایی زیادی داشته باشند، البته استقاده از این مورد در سیستم های لوله کشی مدفون به هیچ وجه توصیه نمیشود، اما در جریان های آتش سوزی از آنها بسیار استفاده میشود.

برای براورده کردن الزامات و نیازهای هر پروژه ای نیاز به استفاده از انواع مختلفی از فلنج ها است که در ادامه این نوشته به آنها خواهیم پرداخت.

فلنج بر حسب موارد گوناگونی دسته بندی می شوند از جمله :

  • نوع اتصال
  • نوع سطح فلنج
  • میزان تحمل فشار و دما
  • متریال آلیاژی

انواع فلنج ها

فلنج جوشی گلودار

فلنج های جوشی گلو دار به صورت گسترده ای در سیتم های لوله کشی مورد استفاده قرار میگیرند، و اتصالات کاملی برای لوله ها هستند، فلنج های جوشی گلو دار در کاربردهایی که فشار و دما زیاد استفاده میشود.

فلنج اسلیپون

این نوع دارای سوراخ هایی است که قطر داخلیشان با قطر بیرونی لوله برابر باشد، تا بتوان در زمان های جوشکاری از آنها بهتر استفاده کرد، از این نوع بیشتر در دماهای پایین استفاده میشود و معمولا با استفاده از عملیات ریخته گری ساخته میشوند.

فلنج ساکت ولد

این فلج ها دارای ساکت ولد و یک سوکت مادگی هستند ک در قسمت خارجی اتصالات مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین از آنها معمولا برای اتصال لوله هایی که دارای قطر کوچک تری هستند مورد استفاده قرار میگیرد. و قادر به تحمل فشار کمتری هستند.

 

 

آخرین مقالات

فهرست مطالب