انواع دیگری از اتصالات لوله برق

همانگونه که در مطلب قبل ذکر کردیم انواع مختلفی از اتصالات مخصوص لوله برق وجود دارد که پیش تر بعضی از آن ها را معرفی کردیم در ادامه نیز قصد داریم به معرفی انواع دیگری از این اتصالات نیز بپردازیم.

جعبه های تقسیم گرد

نوع دیگری از اتصالات به نام جعبه های تقسیم گرد نیز وجود دارد که کاربردهای فراوانی دارد. از این دستگاه برای ارتباط لوله ها با یکدیگر استفاده می شود و همچنین برای انشعاب گرفتن از سیم های داخل جعبه این نوع از اتصالات بهترین گزینه می باشد.

نمونه های مختلفی از جعبه های تقسیم وجود دارد، که جعبه تقسیم گرد نامیده می شود. این جعبه تقسیم ها از یک چهار راه ساخته شده اند و دارای اندازه های گوناگون و جنس های متفاوتی نیز می باشند.

انواع دیگری از اتصالات لوله برق

اتصالات درب دار

اتصالات درب دار نوع دیگری از اتصالات لوله های برق می باشد. در صورتی که مسیر کاری طولانی باشد و بخواهید بیشتر از دو خم لوله در طول مسیر استفاده نمائید، از این مدل اتصالات استفاده می شود. همچنین در موارد مختلف دیگری مانند دوراهی، انشعاب لوله، سه راهی، زانویی درب دار و… از این مدل از اتصالات استفاده می شود.

البته موضوعی در این خصوص وجود دارد و اگر در طی مسیر عبور فنر، از بیشتر از دو تا خم استفاده گردد، این مسئله نیز می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد و یا حتی غیر ممکن نیز باشد. اما با این حال باز هم می توان از اتصالات درب دار برای لوله گالوانیزه برق استفاده نمائید.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید، این محفظه ها دارای حجم بسیار کمی می باشند، به همین نخواهید توانست سیم ها را از درون آن انشعاب بگیرید.

از همین روی از این مدل از اتصالات، برای هدایت بهتر فنرها و همچنین برای این که سیم کشی دارای سهولت بهتری باشد از آن استفاده می شود.

درپوش ها

همچنین از اتصالات درپوش بدین منظور استفاده می شود که یک یا چندین مورد از سوراخ های جعبه تقسیم های گرد را مسدود کرد.

در صورتی که می خواهید با انواع دیگر از اتصالات  آشنا گردید به این لینک مراجعه نمائید.

آخرین مقالات

فهرست مطالب