روش های گرمایش گلخانه

استفاده از سیستم های گرمایشی در گلخانه ها

پایین آمدن درجه حرارت در زمستان یا شبهای سرد برای برخی از گیاهان برای کنترل رشد آنها مهم است ، زیرا این امر می تواند بسیاری از تولید کنندگان را نگران کند. بعضی اوقات پایین آوردن درجه حرارت تا چند درجه سانتی گراد باعث افزایش توانایی افزایش رشد گیاه می شود. به همین دلیل ، گرم نگه داشتن گلخانه برای بسیاری از پرورش دهندگان گیاهان در گلخانه ، این امکان را به شما می دهد تا از گلخانه حداکثر بهره وری و کارآیی داشته باشند.

شرکت روی پوشان قزوین تولید کننده محصولات گالوانیزه گرم از جمله لوله گلخانه است.

با این وجود، یکی از بهترین و حیاتی ترین منابع گرما برای هر گلخانه انرژی خورشیدی است، زیرا نور مستقیم خورشید از روی شیشه گلخانه تا گیاهان باعث می شود تا از انرژی لازم برای رشد برخوردار شوند. اما ممکن است بعضی اوقات پرورش دهندگان نتوانند به اندازه کافی از این منبع انرژی استفاده کنند. به همین دلیل، آنها نیاز به استفاده از روش های دیگر دارند.

برخی از تولید کنندگان برای تنظیم سیستم های گرمایش گلخانه از دستگاه هایی مانند سیستم کنترل یکپارچه محیط زیست یا اتوماسیون گلخانه استفاده می کنند. با این حال، سرمایه گذاری اولیه ممکن است گران باشد. با این وجود روشهای زیادی وجود دارد که به راحتی می تواند گرما را در گلخانه شما حفظ کند.

از روکش های تیره برای پوشاندن سطح گلخانه استفاده کنید

به منظور صرفه جویی بیشتر انرژی خورشیدی در طول روز، می توانید از پوشش های تیره برای گلخانه استفاده کنید یا سطل های بزرگی را که با رنگ تیره پر شده اند را در گلخانه قرار دهید. در این حالت می توانید مطمئن باشید که در طی روز مقدار بیشتری از نور خورشید دریافت خواهید کرد.

هر چه میزان این موارد بزرگتر باشد میتوانید این اطمینان را کسب کنید که انرژی بیشتر حفظ میشود، و در شب که دما کاهش پیدا میکند باعث میشود که دمای گلخانه شما افزایش پیدا کند، این روش یکی از ایمن ترین روشها برای افزایش دمای گلخانه است. که میتواند دما را تا 20 تا 30 درجه فارنهایت افزایش دهد.

برای افزایش گرما از کمپوست استفاده کنید

یکی دیگر از بهترین گزینه های اقزایش دما برای تولیدات در گلخانه ها پیدا کردن ترکیب مناسب کمپوست  است که برای محصولات شما می تواند به گیاهان کمک کند نه تنها مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند بلکه گرمای موردنیاز خود را نیز دریافت کنند. تجزیه شیمیایی کمپوست به عنوان انرژی گرما آزاد می شود که می تواند درجه حرارت را تا 100 درجه فارنهایت بالا ببرد. کمپوست باعث افزایش سرعت رشد گیاهان در طول زمستان می شود.

عایق بندی گردن گلخانه

بهتر است به روشهای عایق کاری توجه کنید. این امر به این دلیل است که آنها می توانند از دست دادن گرما به میزان قابل توجهی کاسته و از هدر رفتن در طول زمستان جلوگیری کنند. بستن کلیه درزها و ترکهایی که احتمالاً باعث افزیش پیدا کردن گرما در گلخانه می شود ، مشکلات شما را در زمستان کاهش می دهد ، بنابراین سعی کنید عایق را جدی بگیرید.

علاوه بر پوشاندن اتصالات و ترک ها ، می توانید از پوشش هایی که در این جهت وجود دارد برای سقف و دیوارها استفاده کنید تا گرما حفظ شود و از بیرون آمدن آن جلوگیری شود.

آخرین مقالات

فهرست مطالب