اتصالات لوله برق

اتصالات لوله برق به چه صورتی می باشد؟

نحوه ی اجرای لوله ها و انواع اتصالات لوله برق به صورت های گوناگونی می باشد. هریک از انواع لوله هایی که استفاده می شود دارای خم و انشعاب های گوناگونی می باشد. به همین دلیل روش های مختلفی برای اتصالات آن به کار می رود.

رایج ترین و اصلی ترین روش هایی که برای اتصال لوله ها به کار می رود، زانو، چهار راه، بوشن و سه راه می باشد.

هریک از انواع اتصالاتی که برای انواع مختلفی به کار می رود دارای عملکردهای گوناگونی می باشد و هرکدام دارای کاربردهای مختلفی می باشند.

لوله برق

پیش از آن که بخواهیم درباره ی اتصالات لوله برق مواردی را بیان کنیم حتما باید اطلاعاتی به دست بیاورید. در ابتدا بهتر است بدانید لوله های برق به چندین نوع تقسیم بندی می شوند به دلیل آن که نوع این لوله ها، میزان قطر آن و همچنین جنس این لوله ها از اهمیت به سزایی در هنگام اجرا و نصب آن و انتخاب روش اتصال برخوردار است.

نمونه های گوناگونی از انواع مختلفی از لوله های برق وجود دارد که شامل: لوله های فولادی، لوله های PVC، لوله های خرطومی فلزی، لوله های خرطومی پلاستیکی و … جزء پرکاربردترین لوله های برق به شمار می آید.

اما دو نوع لوله جزء پرکاربردترین و مهم ترین لوله هایی می باشد که در صنایع مختلف استفاده می شود، لوله های پی وی سی و لوله های فولادی

این دو مدل لوله ها دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند و به همین دلیل است که مورد استفاده در صنعت می باشند.

حال امکان دارد این سوال برای شما پیش بیاید که چه مدل اتصالاتی مناسب می باشند و پرکاربردترین آن ها برای این لوله ها کدام می باشند؟

تبدیل جزء اولین مدل از نمونه های اتصال می باشد. یکی از دلایلی که تبدیل می تواند کاربرد بسیار خوبی داشته باشد آن است که در صورتی که شما بخواهید از یک جعبه تقسیم سه راه یا چهار راه استفاده کنید، آنگاه هرکدام از این جعبه تقسیم ها دارای سوراخ هایی با اندازه ی یکسان می باشند که حتما باید از طریق لوله های کم قطر، انشعاب بگیرند.

در مطلب بعدی بیشتر درباره ی انواع مختلفی از اتصالات لوله برق ذکر خواهیم کرد.

شرکت روی پوشان تولید کننده لوله قزوین

آخرین مقالات

فهرست مطالب