سه راهی گالوانیزه

معرفی اتصالات گالوانیزه

در این مطلب از سری مطالب روی پوشان قصد داریم به معرفی انواع اتصالات گالوانیزه بپردازیم. با ما همراه باشید تا به صورت مختصر در مورد انواع اتصالات مورد نیاز شما در هنگام نصب لوله های گالوانیزه بپردازیم. این اتصالات در صنایع آب، بخار، هوا، گاز و … استفاده می‌شوند. این اتصالات تنها مربوط به گالوانیزه گرم نیستند، بلکه برخی از آن‌ ها گالوانیزه سرد هستند.

مغزی گالوانیزه

مغزی گالوانیزه

این مغزی هم برای لوله گالوانیزه به کار می‌رود. تولید این محصول در دو نوع گالوانیزه سیاه و سفید است. شکل این مغزی دنده ای است. اتصال مغزی گالوانیزه دو نوع کوتاه و بلند ساخته می‌شود. از آن برای متصل کردن دو اتصال مادگی (دنده داخل) استفاده می‌شود.

سه راهی گالوانیزه

سه راهی گالوانیزه

این اتصال دنده ای شکل است. در دو مدل سه راهی گالوانیزه سفید و سه راهی گالوانیزه سیاه در بازار خرید و فروش می‌شود. قابل استفاده در صنایع مختلفی مثل آب، بخار، هوا، گاز و … است.

مهره ماسوره گالوانیزه

مهره ماسوره گالوانیزه

این مهره در دو نوع گالوانیزه سیاه و گالوانیزه سفید تولید می‌شود. دارای دنده است. در صنایه مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما از این مهره برای قسمت‌هایی عموما استفاده می‌شود که اتصال آسان است و می‌خواهیم باز شدن آن آسان باشد. مثلا از موادی که نیاز به اتصلات آسان دارد، می‌توانیم به لوله گالوانیزه گالخانه‌ای یا لوله برق اشاره کنیم.

بوشن گالوانیزه

بوشن گالوانیزه

اتصال بوشن هم مانند سایر اتصالات گالوانیزه دنده‌ای شکل و در دو نوع گالوانیزه سیاه و سفید تولید می‌شود. اتصال بوشن هم مانند اتصال ماسوره برای مواردی به کار می‌رود که می‌خواهیم باز و بسته شدن لوله گالوانیزه آسان باشد. معمولا برای نصب لوله گلخانه که اتصالات آن آسان است از این اتصالات می‌توان استفاده کرد.

تبدیل گالوانیزه

تبدیل گالوانیزه

کاربرد این اتصال در صنایع است. شکل آن دنده‌ای است. انواع آن گالوانیزه سفید و گالوانیزه سیاه است. از تبدیل گالوانیزه زمانی استفاده می‌شود، که می‌خواهیم اندازه انشعالات و خطوط لوله های گالوانیزه را کم و زیاد کنیم.

روپیچ توپیچ گالوانیزه

رو پیچ تو پیچ گالوانیزه

روپیچ توپیچ گالوانیزه نیز خصوصیاتی شبیه بوشن گالوانیزه و مهره ماسوره دارد. یعنی دنده ای است. در صنایع آب، بخار، گاز و … استفاده می‌شود. کاربردش هم در اتصالات آسان است. انواع آن هم گالوانیزه سیاه و سفید است.

درپوش گالوانیزه

درپوش گالوانیزه

شکل این درپوش دنده‌ای است و مانند سایر اتصالاتی که معرفی شدند، در صنایع مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد. از درپوش گالوانیزه برای جلوگیری از خروج آب یا سایر سیالات در انتهای خطوط لوله گالوانیزه استفاده می‌کنیم.

چپقی گالوانیزه

چپقی گالوانیزه

چپقی گالوانیزه برای اتصال لوله ها دو نوع 45 درجه و 90 درجه دارد. این اتصال را زمانی استفاده می‌کنیم که یک طرف لوله نری و طرف دیگر مادگی باشد. همان‌طور که می‌دانید لفظ مادگی در لوله‌ و اتصالات به این معناست که دنده ها داخل هستند. در حالت نری هم دنده ها رو به بیرون هستند.

ما در روی‌پوشان لوله قزوین همواره رضایت مشتریان را شعار اصلی کار خود قرار داده‌ایم. روی پوشان قزوین از تولید تا فروش محصولات همراه شماست. شما مشتریان عزیز جهت دریافت مشاوره در مورد محصولات گالوانیزه یا اتصالات گالوانیزه می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید. جهت سفارش خرید اتصالات گالوانیزه یا استعلام قیمت اتصالات با ما تماس بگیرید.

آخرین مقالات

فهرست مطالب