مانیسمان کشورهای دیگر

بررسی تولید مانیسمان در کشورهای اروپایی

در این مطلب از سری مطالب لوله مانیسمان شرکت روی پوشان قزوین، به ترجمه یک بلاگ پست از وب‌سایت salzgitter-ag پرداخته ایم. در ادامه به بررسی سایر سازندگان لوله مانیسمان در کشور‌های دیگر می‌پردازیم. با ما با گزارش این خبر همراه باشید.

اگر با لوله های مانیسمان آشنایی ندارید، حتما در ابتدا مطلب لوله مانیسمان را مطالعه کنید.

واحد تجاری مانیسمان شرکت salzgitter، طیف گسترده ای از لوله‌ ها و لوله‌ های فولادی بدون درز و جوش داده شده را به مشتریان خود ارائه می دهند. در 130 سال گذشته، نام تجاری Mannesmann مترادف با نام لوله هایی با کیفیت ببسیار بالا شده است. راینهارد و مکس مانسمان این اختراع را اولین بار در سال 1885 برای فرآیند تولید لوله‌ های فولادی بدون درز به ثبت رساندند. اختراع آنها باعث ایجاد انقلابی در تولید لوله های خط، مهندسی مکانیک و ساخت وسایل نقلیه شد.

محصولات دارای طیف گسترده‌ ای هستند که به سه بخش تقسیم ‌می‌ شوند. دسته بندی محصولات برای کاربردهای متفاوت با توجه به سیستم تزریق، نیروگاه‌ها و دیگ‌ های بخار و خطوط لوله بزرگ صورت می‌گیرد.

شرکت‌های بخش تولید لوله، به قصد حمل مواد ویژه مانند نفت و گاز به تولید لوله می‌پردازند. عنصر اصلی این حوزه تجاری گروه Europipe است. این گروه با سرمایه‌گذاری مشترک بین Dillinger Huttenwerke، Salzgitter و  der AG der به وجود آمده است. Europipe اکنون رهبر بازار لوله های با قطر بزرگ و کیفیت بالا است.

در یکی از یکی از کارخانه‌ ها در دفتر مرکزی شرکت در Mülheim an der Ruhr، سالانه یک میلیون تن لوله فولادی تولید می‌شود. لوله های EUROPIPE Mheimlheim در سخت‌ترین پروژه های خط لوله در جهان از قبیل خط لوله Langeled از طریق دریای شمال، خط لوله دریای بالتیک Nord Stream و خط لوله Trans Adriatic استفاده می شوند.

سایر شرکت‌ها در گروه EUROPIPE شامل شرکت لوله های فولادی Berg واقع در ایالات متحده در شهر پاناما ، فلوریدا و شرکت های دیگر در آلاباما است. این بنگاه ها سالانه 500000 تن لوله‌ی با کیفیت بالا از نوار نورد گرم و صفحه سنگین تولید می کنند. این در درجه اول برای بازار آمریکا است.

بخش محصولات خط لوله شامل شرکت های:

(Mannesmann Line Pipe GmbH (MLP

(Mannesmann Grossrohr (MGR

مستقر در Hamm و Siegen است.

در حالی که MGR تاکنون بیش از 200 هزار تن لوله با قطرهای بزرگ در سال تولید می‌کند، اما MLP متخصص تولید لوله‌های جوش داده شده است. آن‌ها از طریق فرآیند القایی با فرکانس بالا برای انواع مختلف تولید می‌شوند. لوله های MLP با قطر بین چهار تا 24 اینچ برای لوله های نفت ، گاز و آب ، در ساخت فولاد و همچنین در میادین نفتی استفاده می شوند.

ستون دوم مشاغل در واحد تجاری مانسمان بخش تولید لوله های دقیق است. گروه Mannesmann Precision Tubes با کارخانه هایی در آلمان ، فرانسه ، هلند و مکزیک رهبر بازار اروپا در این زمینه است. این گروه با ظرفیت سالانه ای در حدود 300 هزار تن لوله بدون درز و جوش خورده تولید می ‌کند. لوله های دقیق (لوله های فولادی با قطر کوچک و دقت بسیار بالای ابعاد) در درجه اول در خودرو و مهندسی مکانیک ، بخش انرژی، سیستم‌های تزریق ریلی مشترک، سیستم‌های درایو و هیدرولیک و یا در ساخت مورد استفاده قرار می گیرند.

مجموعه محصولات واحد تجاری مانسمان توسط بخش لوله های استنلس استیل بدون درز گردآوری شده است. گروه Mannesmann Stainless Tubes سالانه حدود 30،000 تن فولاد ضد زنگ بدون درز و آلیاژ بر پایه نیکل را در آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و ایالات متحده تولید می کند. فولاد ضد زنگ از نظر مقاومت در برابر خوردگی و گرما در مقایسه با فولاد کربن معمولی ، مزایای مربوط به خود را دارد. در نتیجه ، محصولات گروه MST بیشتر در ساخت نیروگاه‌ها و همچنین در صنایع شیمیایی و پتروشیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

واحد تجاری مشارکت 30 درصدی در شرکت Hüttenwerke Krupp Mannesmann GmbH  دارد. صفحه و استیل نواری مورد نیاز برای تولید لوله تا حد زیادی توسط شرکت‌های Strip Steel و همچنین واحد تجاری Plate /gment Steel تامین می‌شود. صفحه و استیل نواری مورد نیاز برای تولید لوله تا حد زیادی توسط شرکتهای Strip Steel و همچنین واحد تجاری Plate /gment Steel تامین می شود.

تنها با كنترل كل زنجیره ارزش آفرینی از آهن تا لوله های تكمیل می توان از كیفیت پایدار و كامل اطمینان حاصل كرد. شرط اصلی برای تحقق پروژه های خواستار مشتریان و تحویل استانداردهای تعیین شده توسط Mannesmann به مدت 130 سال است.

شرکت روی پوشان قزوین هم یکی از تولید کنندگان و وارد کنندگان انواع لوله گالوانیزه، لوله گلخانه و لوله برق است. برای خرید یا مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آخرین مقالات

فهرست مطالب