لوله برق

انواع اتصالات لوله برق

لوله برق دارای متعلقات و اتصالات گوناگونی می باشد که در اینجا قصد داریم به شرح آن ها نیز بپردازیم:

اتصالات لوله برق

تبدیل

این نوع از اتصالات جزء اولین نوع از اتصالاتی می باشند که مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که بخواهید جعبه تقسیم های سه راهی یا چهار راهی برای لوله های برق استفاده نمائید، این جعبه ها دارای سورخ هایی هستند که هرکدام دارای اندازه ی یکسانی هستند و حتما باید از طریق لوله های کم قطر، انشعاب بگیرند، از همین روی است که تبدیل می تواند در اینجا قابل استفاده باشد.

بوشن ها

دومین نوع از اتصالات بوشن ها می باشند. زمانی از این مدل از اتصالات برای لوله ها استفاده می شود که دو لوله ای که دارای قطرهای یکسان هستند باید به یکدیگر به هم متصل شوند. امکان دارد شما لوله هایی را مشاهده کرده باشید که دارای طول کوتاهی هستند برای آن که بخواهید لوله ی دیگری را به این لوله متصل نمائید آنگاه بوشن در اینجا کاربرد خواهد داشت.

معمولا اتصالات بوشن لوله های برق، برای اتصال لوله ها به تابلوهای فیوز، جعبه های تقسیم چهارگوش، قوطی های کلید و … به کار می رود.

البته در صورتی از جعبه های تقسیم چهار گوش برای اینگونه از اتصالات استفاده می شود که بدون رزوه باشند، پس در این صورت باید از بوشن هایی استفاده نمائید که جنس آن از برنج است و نمونه ی خاصی از این بوشن ها می باشد.

زانوها

نوع دیگری از اتصالات که برای لوله به کار می رود زانوها می باشد. امکان دارد شما به لوله های خم شده برای بضی از اتصالات خود نیاز داشته باشید، اما در بعضی مواقع استفاده از دستگاه های لوله خم کن هم امری دشوار و هزینه بری می باشد و هم نیازی به آن نخواهید داشت.

پس در اینگونه از موارد به جای آن که زمان زیادی را برای این کار صرف نمائید می توانید از زانو به عنوان لوله های خم شده استفاده نمائید.

این زانوها را شما می توانید آماده تهیه نمائید و همچنین سرعت کار شما را افزایش خواهند داد. در صورتی که بخواهید دو لوله ای که زاویه ی 90 درجه دارند را به یکدیگر متصل نمائید آنگاه تنها کافی است از اتصالات مخصوصی که به آن زانو و یا دو راهی گفته می شود برای لوله برق استفاده نمائید.

آخرین مقالات

فهرست مطالب