گلخانه آپارتمانی

چگونه در آپارتمان گلخانه بسازیم؟

شاید همه ما پاسیو‌های خاطره‌انگیز خانه‌های پدربزگ مادربزرگ‌هایمان را به خاطر داشته باشیم. فضایی با نور طبیعی گلدان‌های بزرگ و کاشی‌های چشم‌نواز

با توجه به ساختار خانه‌های جدید داشتن فضایی بدین شکل تقریبا منسوخ شده است. فضایی مناسب برای گلخانه در بسیاری از منازل وجود ندارد. تراس‌ها نیز ممکن است با توجه به متراژ آپارتمان فضای کوچکی داشته باشند و تنها بتوان چند گلدان کوچک در آن قرار دارد. حال چاره چیست؟ بسیاری از مردم علاقه زیادی به پرورش گیاهان دارند و همواره به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای گلدان‌های خود هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین نکات را برای ساخت یک گلخانه آپارتمانی عنوان نمایید. با مطالعه این مطلب می‌توانید به راحتی فضایی استاندارد مانند گلخانه در منزل خود بسازید.

 

شرکت روی پوشان لوله قزوین با سابقه درخشان در تولید و ارائه انواع محصولات گالوانیزه گرم، لوله گلخانه، لوله گالوانیزه، لوله مانیسمان و لوله برق است.

برای مشاوره و خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

گلخانه آپارتمانی

 

مراحل ساخت گلخانه آپارتمانی


1. انتخاب گیاه مورد نظر

 

اولین مرحله انتخاب گیاه مورد نظرتان است. بسته به گیاه ساختار گلخانه می‌تواند متفاوت باشد.

 

2. بهترین مکان برای ساخت گلخانه آپارتمانی

 

مرحله دوم را می‌توانیم انتخاب محل احداث بنامیم. محلی را انتخاب کنید که نورخورشید به آن برسد. پنجره‌های جنوبی معمولا بیشترین نور را دریافت می‌کنند. فضایی را که می‌خواهید گلخانه در آن قرار بگیرد را با دقت اندازه بگیرید تا پس از ساخت مجبور به جابجا کردن چیزی نباشید.

 

3. تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ساخت گلخانه آپارتمانی

 

گلخانه را یا می‌توانیم هم با چوب و هم با لوله‌های pvc بسازیم. ساخت گلخانه ساده است و مهارت فنی خاصی نیاز ندارد. در صورتی که از لوله استفاده می‌کنید، اتصالات را خریداری کنید. چارچوب را بسازید و روی کار را با پلاستیک بپوشانید.

گلخانه آپارتمانی

اگر هم از چوب استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید با تهیه چند تکه چوب ساختار دلخواهتان را بسازید. در این روش هم روی کار را پلاستیک باید بپوشانید. دقت داشته باشید که کار درست انجام بشود تا پس از اتمام به راحتی خراب نشود.

 

4. تزیین ظاهر گلخانه

 

برای زیباتر شدن گلخانه خود می‌توانید از هر ایده خلاقانه‌ای استفاده کنید مثلا می‌توانید کف آن را چمن مصنوعی قرار بدهید یا از سنگ‌ها یا شن‌های رنگی استفاده کنید.

 

گلخانه آپارتمانی

 

5. آبیاری گلخانه آپارتمانی

 

با وجود این که رطوبت در این فضا باقی می‌ماند اما باز هم گیاهان نیاز به آبیاری خواهند داشت. اگر از یک سیستم آبیاری استفاده کنید کارتان خیلی ساده خواهد شد. اما اگر آبیاری دستی هم انجام دهید، مشکلی نخواهید داشت. کافی است گیاهان خود را به درستی بشناسید و در زمان مناسب آن‌ها آبیاری کنید.

 

انتخاب خاک هم بستگی به گیاهتان دارد. این کار را در مرحله اول انجام دهید بهتر است. زمانی که تصمیم می‌گیرید برای مثال گلخانه کاکتوس داشته باشید، باید خاک مناسب کاکتوس تهیه کنید. توضیح در مورد خاک مناسب در مورد هر گیاه بحثی طولانی است و از حوصله این مقاله خارج است. پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه کافی در مورد نگهداری از گیاهان ندارید، حتما در مورد گیاهانی که دارید یا قرار است بخرید تحقیق کافی کنید. امروزه در اینترنت با یک سرچ ساده به راحتی می‌توان اطلاعات بسیاری در مورد هر نوع گیاهی پیدا کرد.

آخرین مقالات

فهرست مطالب