لوله فولادی ضد زنگ

نکات استفاده از لوله های ضدزنگ

لوله های فولادی دارای انواع مختلفی هستند، که هر یک از آنها برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار میگیرد، گاهی با توجه تنوع بالای این محصول انتخاب محصول مناسب نیاز خود کار مشکلی است، و ممکن است چالش های مختلفی را برای خریدار محصول ایجاد کند. به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم به صورت کلی کاربردهای لوله های فولادی ضدزنگ را بررسی کنیم. همچنین در مقالات دیگر سایت میتوانید اطلاعاتی در مورد لوله مانیسمان، لوله گلخانه و لوله برق هم کسب کنید.

کاربرد لوله های فولادی ضدزنگ

به طور کلی از فولاد ضدرنگ برای کاربردهایی که مقاومت فشاری و کششی اهمیت داشته باشد استفاده میشود، به این دلیل که همانطور که از نام این محصول مشخص است، در برابر زنگ زدگی و اکسید شدن مقاومت بسیار خوبی دارند، همچنین میتوان از آنها در کاربردهایی که لوله باید در برابر مواد شیمایی مقاومت داشته باشد هم استفاده کرد.

استفاده از لوله های ضد زنگ و اتصالات آن کاربردهای زیادی دارد. و استفاده از آنها معمولا نیاز به فلنج یا فیتینگی دارد که دقیقا منطبق با جنس لوله باشد.

از این لوله ها بیشتر در کاربردهایی که نیاز به استرلیزه بودن لوله ها باشد استفاده میشود مانند: صنایع پزشکی یا دارو سازی، همچنین به این دلیل که این لوله ها در برابر مواد شیمایی واکنش نشان نمیدند در صنایع پتروشیمی هم کاربرد زیادی دارند.

مزایای استفاده از لوله فولادی

  • وزن کم
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • عدم واکنش پذیری با مواد شیمایی

معایب استفاده از لوله های فولادی

با توجه به نیاز پروژه ممکن است هزینه تمام شده استفاده از این لوله ها بالا باشد، همچنین فولاد ضد زنگ رسانایی حرارتی مناسبی ندارد، و در برابر کلر و ترکیبات آن مقاومت خوبی ندارند و ممکن است دچار خوردگی شوند. اگر در پروژه شما سطح کلر بالایی وجود دارد در انتخاب این لوله ها دقت بیشتری به خرج دهید.

آخرین مقالات

فهرست مطالب