لوله سیاه گلخانه ای

آشنایی با انواع لوله سیاه گلخانه ای

لوله سیاه گلخانه ای مدلی از لوله گلخانه است که به نوعی همان لوله های سیاه فولادی درز دار می باشد.

معمولا مقاومت و دوام لوله های سیاه گلخانه ای بسیار بالا می باشد. انواع مختلفی از این مدل لوله ها در بازار وجود دارد که دارای درز می باشد و دلیل ایجاد درز بر روی این لوله ها انجام فرآیند جوشکاری بر روی آن می باشد تا لوله ها به خوبی به یکدیگر متصل شوند.

لوله های سیاه باید کاملا با توجه به استانداردهای جهانی تولید گردند و پس از انجام فرآیند تولید حتما باید توسط واحد کنترل کیفی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

واحد کنترل کیفی موارد مختلفی را از جمله استحکام، عدم برخورداری از نشتی، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر حرارت و .. را مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین می توان لوله های سیاه را با پوشش گالوانیزه گرم تولید کرده و به بازار نیز عرضه نمود که محصولی جدیدی که تولید می شد لوله گالوانیزه یا لوله سپنتا نام دارد.

لوله های سیاه فولادی دارای پوششی از گالوانیزه می باشند که کاملا مناسب برای گلخانه می باشند و یکی از مهم ترین دلایل آن عدم زنگ زدگی و خوردگی در برابر شرایط جوی می باشد.

لوله  سیاه گلخانه

انواع لوله سیاه گلخانه ای

این محصول دارای انواع گوناگونی می باشد که هریک از مدل های آن دارای ویژگی های مختلفی می باشد مانند وزن، اندازه و ضخامت

با توجه به تنوعی که در مدل لوله های سیاه گلخانه وجود دارد بنابراین هرکدام از آن ها برای مصارف به خصوصی مورد استفاده قرار میگیرند. به طور مثال از لوله گلخانه سبک بیشتر برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.

همچنین بهتر است بدانید که برای سقف و ستون های سازه گلخانه از مدل خاصی از لوله های سیاه استفاده می گردد. در واقع تفاوت هایی در اندازه و ضخامت و ابعاد لوله های مورد استفاده برای سقف سازه گلخانه با لوله های ستون گلخانه وجود دارد. یعنی لوله سیاه گلخانه ای که برای سقف استفاده می شود کاملا متفاوت از لوله هایی می باشد که برای ستون استفاده می گردد، از همین روی در انتخاب این لوله ها باید حتما دقت لازم را داشته باشید.

معمولا لوله های گلخانه ای که برای ستون گلخانه استفاده می شود دارای ضخامتی بیشتر می باشند و ضخامتی بین 2/8 تا 3 میلی متر را دارند.

آخرین مقالات

فهرست مطالب